E-learning
E-learning řidičům a firmám uspoří čas, nabídne kvalitu i flexibilitu
Rozhovor s Pavlem Greinerem, jednatelem a majitelem Autoškoly KING a portálu KING e-Learning
Co bývá nejčastější chybou řidičů – začátečníků, které se na našich silnicích dopouštějí, a jaký podíl na tom má jejich samotné vyškolení?
Já se nedomnívám, že chyba spočívá tak úplně v autoškolách, jestliže jejich výcvik je poskytován kvalitně a mají dobré lektory, kteří neučí prvořidiče nebezpečným kouskům na silnici nebo rychlé jízdě. Myslím si, že chyby u nováčků jsou především způsobeny tím, že nejsou vyježdění a v dnešním poměrně hektickém provozu své schopnosti mnohdy přecení. Týká se to často řidičů mladších ročníků a zejména mužů. Ženy si toho tolik na silnici nedovolí, neboť jsou odpovědnější. Problémem jsou ale také ostatní řidiči na silnici, kteří k začátečníkům nejsou příliš ohleduplní.
Nejlepší prevencí je poctivost autoškol a výuka pravidel provozu a bezpečné jízdy už od základní školy, která bohužel v současné době není natolik důsledná.
Vaše společnost poskytuje od roku 2007 široké spektrum školicích služeb řidičům – jednotlivcům i řidičům z povolání. Můžete blíže specifikovat rozsah Vaší nabídky?
Snažíme se ty naše služby nabízet opravdu komplexně. Poskytujeme samozřejmě klasický výcvik všech řidičských oprávnění a to v českém i anglickém jazyce včetně výukových materiálů, neboť máme mnoho řidičů – cizinců, kteří se u nás učí. Školení nabízíme také řidičům z povolání i řidičům - referentům, od čehož se odvíjejí další služby.
Příkladem tedy nabízíme také profesní řidičská oprávnění, školení přepravy nebezpečných nákladů nebo práce s vysokozdvižnými vozíky či obecně školení Bezpečnosti práce a První pomoci a s tím související psychologická vyšetření. V neposlední řadě spolupracujeme i se státními institucemi na možnostech rekvalifikací pro nezaměstnané.
Kromě toho například také natáčíme instruktážní videa, která máme z 80 % přeložena také do anglického jazyka a sdílíme je i na našífacebookové stránce, jež má v současnosti nejvíce sledujících uživatelů v této oblasti, za což děkujeme.
Nabídka je tedy skutečně široká a naším cílem je poskytnout všechny potřebné služby pohodlně dostupné na jednom místě.
Školíte jak prezenčně, tak i v online formě. Pro koho je e-learningový portál, který provozujete, vhodný a jaké jsou jeho výhody?
Tato služba je ideální zejména pro školení řidičů - referentů, neboť profesionálové musí podstoupit školení prezenční, a vznikla na základě mých zkušeností z prezenční výuky v různých společnostech, které mnohdy nestíhají zorganizovat narychlo kvalitní prezenční školení pro určitý počet osob. Zároveň je výsledkem zhodnocení stávající nabídky e-learningového vzdělávání, které je mnohdy, neříkám, že vždy, postaveno primárně na testových otázkách podobně jako školení řidičského oprávnění a to dle mého názoru nestačí.
Největšími výhodami našeho e-learningu jsou úspora času, rychlost a flexibilita, ale také jednoduchost a kvalita, neboť kromě testování poskytuje e-learning také informace ve velmi srozumitelné a vizuálně příjemné interaktivní obrazové formě. Předností je také efektivita a pohodlnost, protože společnost zadá své údaje pouze jednou, program si je uloží a následně s nimi pracuje – upozorňuje na blížící se lhůty pro přeškolení, změny v zákonech a jakékoliv novinky, které se dějí.
Kromě toho mohou zákazníci využívat zdarma naší nonstop infolinku, na níž se mohou kdykoliv obrátit pro radu. E-learningové vzdělávání je opět dostupné jak v českém, tak i v anglickém jazyce.
Potřebuji-li například nechat vyškolit řidiče – referenty, co mohu od online kurzu očekávat a jaká jsou školená témata?
Z praxe jsem vypozoroval, že člověk je schopen věnovat výuce maximální pozornost po nějakých 45 až 60 minut. Proto jsme se snažili kurz postavit, tak aby opravdu školeného řidiče zaujal už od první e-learningové stránky a přinesl mu podstatné informace.
Začínáme tedy rovnou právy a povinnostmi zaměstnance a zaměstnavatele. Například, když je zaměstnanec vyslán z bodu A do bodu B, co se stane, když odjede do bodu C a tam má autonehodu a podobně. Častým případem totiž bývá, že zaměstnanci jsou vysláni mimo firmu, dělají si tam, co chtějí a následné náklady firmy pak rostou rychlým tempem.
Dále se řidiči dozvědí, jak se zachovat v případě autonehody, jak je to s bezpečností práce – chování, přestávky během jízdy, rozestupy na silnici apod.. Samozřejmostí je také školení první pomoci. Nabízíme zde také různé zajímavosti, například jak funguje alkohol za volantem a další.
Součástí tohoto e-learningu je také výukové video, které jsme natočili - Jak řešit autonehody. Vše, co řidič potřebuje ke své práci tak má na jednom místě v přehledné a velmi dobře pochopitelné interaktivní obrazové formě.
V rámci online školení Bezpečnosti práce a požární ochrany poskytujete též kurz První pomoci. Nedokáži si však představit, jak se dá nastudovat záchrana lidského života bez praktického nácviku. Jak reflektujete tuto potřebu?
E-learningovou výuku samozřejmě nemusíte vnímat pouze jako jediný zdroj informací. My se snažíme o opravdu komplexní přístup a zejména v uvedeném případě první pomoci jen stěží můžete skrze počítač obsáhnout potřebné informace k záchraně člověka. Z toho důvodu je možné kdykoliv se na nás přes kontakty obrátit a my jsme schopni zajistit zájemcům potřebné školení první pomoci i prezenčně se zdravotní sestrou, která je schopna nabídnout také vlastní podnětný pohled na to, co je psáno.
Shrneme-li to, co by mělo člověka přesvědčit v rozhodování o absolvování školení ať už online nebo prezenčně a autoškoly právě u Vás?
Za cenu, kterou zákazník zaplatí, nabízíme opravdu kvalitu, komplexnost a lidský přístup, za čímž plně stojím. Jsem hrdý na náš tým instruktorů, kteří tvoří skvělou partu lidí, a myslím si, že právě jejich entuziasmus a přívětivý přístup se odráží i v kvalitě výuky a spokojenosti našich zákazníků. Vyučují u nás jak instruktoři, tak instruktorky. Kromě toho máme kvalitní vozový park s klimatizovanými vozy a možností výběru automobilu s manuálním či automatickým řazením a reprezentativní zázemí včetně učeben obecně.
Po našich zákaznících nechceme platit už nic navíc a naopak si přejeme, aby odcházeli s pocitem, že o ně bylo dobře a s přátelským přístupem postaráno a mají možnost získat veškeré potřebné informace nebo oprávnění, pro která k nám přišli nebo potřebují k výkonu svého povolání. Věřím, že každý tak má možnost zvolit si u nás podmínky, tak aby mu to bylo příjemné a cítil se s námi komfortně.
Plánujete do budoucna rozšíření služeb e-learningu či další novinky?
V současnosti připravujeme naše webové stránky také v ruském jazyce, abychom vyšli vstříc ruskojazyčně hovořící klientele, která se nám také hlásí a obecně se u nás stále něco děje. Natáčíme nová videa, která mají doposud skvělou sledovanost, komunikujeme s publikem na Facebooku a samozřejmě i v e-learningu plánujeme nadále zkvalitňovat naše služby.